29 Ağustos 2008 Cuma


Reklam gerçeği

2000 yılında orjinal adı 99 Francs olan bir kitap piyasaya çıkar. Kitabın yazarı dünyanın en ünlü ajanslarında reklam yazarı olarak çalışan Frederic Beigbeder’dır. Kitapta reklam dünyası acımasızca eletirilmektedir. Kitabın çıkmasının ardından Beigbeder reklam ajansındaki işinden kovulur.

99 Francs birçok dile çevrilir, uzun süre çok satanlar listesinde kalır. Yapımcı Alain Goldman’ın kitabı beyarperdeye aktarması yedi yıl sürer. Goldman, filmin kitaba sadık kalmasını istemekte fakat iş ortakları televizyonlar için riskli bir proje olmasından çekinmektedir. Sonunda Pathè ve Arte bu riski alırlar ve bu hafta Türkiye’de de gösterime giren 99 Francs - 9.90 YTL, Jan Kounen yönetmenliğinde sinemaya aktarılır. Filmin başrolünde, yaptığı televizyon şovuyla şöhreti yakalayan Jean Dujardin var. Dünyanın en iyi reklam ajanlarından birinde metin yazarı olarak çalışan Octave Parango bir insanın ilk kalemde isteyeceği her şeye sahiptir. Para, yetenek, kariyer, kızlar... Fakat ajanstaki kızlardan Sophie ile yaşadığı aşk ve girdiği bir toplantı Octave’ın hayatını ve alt üst eder. Hafifçe aklını oynatan Octave kendi yarattığı reklam kampanyasını sabote ederek sisteme karşı gelmeye karar verir.

9.99 YTL kitabın ruhuna epey sadık kalınarak başarıyla sinemaya aktarılmış. Filmin başarısında role çok yakışan Jean Dujardin’in payı oldukça büyük. Oyuncu filmi baştan sona sırtlayıp götürmüş. Uzun saçları ve gözlükleriyle Frederic Beigbeder’e oldukça bezetilen Dujardin’in gerçekçi oyunu hiç aksamıyor. Yönetmen Jan Kounen’in hareketli kamerası, filmin görsel zenginliği ve kurgunun hızı filmi eğlenceli kılıyor. Film, reklam ve pazarlama dünyası hakkında söylemek istediği her konuyu açıklıkla dile getiriyor.

Hiç yorum yok: